ایمیل چه تاثیری بر بازاریابی دیجیتال دارد؟
نوشته شده توسط : یوسفی

«دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ به انگلیسی: Digital Marketing) یعنی بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اینترنت.»
بعد از این، دو خط دیگر هم می‌آید و از مزیت اینترنت به خاطر ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودنش می‌گوید. راستش این تعریف از دیجیتال مارکتینگ درست است، اما به نظر من باید کمی بیشتر و بهتر درباره‌اش نوشته می‌شد. برای همین، من هم پاراگراف زیر را برای تعریف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اضافه می‌کنم:

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی از طریق اینترنت. در بازاریابی ما از یک سری استراتژی و فوت و فن استفاده می‌کنیم تا پیام کسب و کارها را به مشتریان بالقوه برسانیم. حالا در این بازاریابی از مزایای اینترنت و کانال‌های آنلاین مثل وب، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی تبلیغات موبایلی استفاده می‌کنیم تا پیام‌مان را به جمعیت بیشتری از مشتریان بالقوه برسانیم. طبق آماری که منتشر شده، 56.7% جمعیت دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و این یعنی کلی فرصت!

چگونه از ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ بهره می‌گیرند

ایمیل مارکتینگ یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که در آموزش بازاریابی دیجیتال بسیاری از افراد آن را یاد می‌دهند به این دلیل که اهمیت دارد. اجرای آن، با سیستم هایی نظیر میلرلایت و میل‌چیمپ امکان پذیر است. پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی ایرانی میل‌چی و آونگ نیز در حال رقابت با سیستم‌های مشابه خارجی خود هستند. هم چنین برای این روش بازاریابی می‌توان از سرویس SMTP بر روی سرور اختصاصی استفاده کرد.
Email Marketing روشی است که کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند و به کمک پست الکترونیکی (Email) پیغام های تجاری خود را ارسال می کنند.
ارسال ایمیل باعث افزایش ارتباط کسب و کار با مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه می‌شود و افراد جدید را با کسب و کار آشنا خواهد کرد. البته بیشترین کاربرد Email Marketing در مراحل میانی و پایانی قیف بازاریابی (با هدف ریمارکتینگ و قدرت بخشیدن به ارتباط میان کسب و کار و مشتریان) مشخص می‌شود.

از چه ابزارهایی برای ایمیل مارکتینگ باید استفاده کرد؟
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی ، یکی از روش های سود آور بازاریابی دیجیتال است.
در این روش ما با ارسال ایمیل به شکل های مختلف کاربران و بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل میکنیم.
این تبدیل الزاما به یک باره نیست و میتواند در چندین قدم اتفاق بیافتد. برای مثال:

  • در قدم اول از کاربر یک ایمیل میگیریم و یک PDF ارزشمند برای او ارسال میکنیم.
  • در قدم دوم یک هفته بعد یک ایمیل درباره یک آموزش رایگان ، حرفه ای و مفید ارسال میکنیم.
  • در قدم سوم در یک ایمیل یکی از محصولات ارزان قیمت خود که ارزش زیادی هم دارد را معرفی میکنیم.
  • در قدم چهارم یک کد تخفیف عالی (ویژگی های کد تخفیف عالی : مدت زمان مشخص دارد + یک تفاوت محسوس در قیمت ایجاد میکند + دلیلی دارد مثلا به مناسب عید نوروز و …)
  • البته که توضیحات بالا فقط مثال بود و میتوان به شکل های مختلفی آن را تغییر داد.

در توضیحات بالا صرفا قصد داشتم تا حدودی شما را با ایمیل مارکتینگ آشنا کنم.

یک لیست ایمیل مارکتینگ بسازید

Email Marketing کارهای مختلف و پر تنوعی را تحت پوشش قرار می دهد. این کار ها، تبلیغات ایمیلی و ارتباط صمیمی و عمیق با مشتری ها از طریق ایمیل را شامل می شود.

به طور کلی زمانی می توانیم ایمیل مارکتینگ را شروع کنیم که در مرحله نخست یک فهرست ایمیل را در اختیار داشته باشیم. به عبارت دیگر یکی از مهمترین مراحل ساخت ایمیل مارکتینگ داشتن لیست ایمیل است.

باید توجه داشت که ساختن لیست ایمیل با خرید بانک ایمیل فرق دارد و دو مبحث کاملاً جدا هستند. خرید لیست ایمیل نه تنها سودی ندارد بلکه وقت شما را هدر می دهد. یک لیست ایمیل عالی لیستی است که مملوء از ایمیل هایی باشد که صاحبان آنها شخصا اجازه داده اند که ایمیل از جانب شما دریافت کنند.

برای ساخت لیست ایمیل عالی باید انگیزه هایی را برای صاحبان ایمیل ایجاد کنید تا آنها به جهت صدور مجوز برای دریافت ایمیل از جانب شما تشویق شوند. پس از آنکه مخاطبان اجازه دریافت ایمیل را صادر کردند نوبت به ایجاد انگیزه می رسد.

باید مطالب ارسالی شما در ایمیل ها کاملاً مخاطب پسند و بروز باشند تا مخاطبان هر روز تمایل بیشتری به دریافت ایمیل از جانب شما را داشته باشند.

نتیجه
زمانی که نرخ باز شدن ایمیل‌ها کم است، معمولاً واضح‌ترین مشکل این است که ایمیل‌های شما از پوشه اسپم مشترکان سر در می‌آورد. اگر اجازه مخاطبان را برای ارسال ایمیل کسب کنید و از کمک ESPها بهره ببرید، این مشکل به وجود نمی‌آید.

منبع:

inboundvalue





:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , ایمیل مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال , یادگیری دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: